Postacie i inne info

Zaczynając wszystko. Znajdujemy się w świecie w którym żyje wiele stworzeń. Podstawowych narodów, które jako pierwsze osiadły na tej pięknej planecie, jest 13. Dlatego też świat ten nazywany jest światem trzynastu. To nie jest takie trudne, ale zapamiętać każdy pierwsze rody i pochodne od niego nie jest łatwo. To tak w przybliżeniu i ogólnie wymienię pierwszą 13 i najważniejsze od nich:
1. Serecenowie- są uparci i nie dają za wygraną. Od urodzenia szkoleni na dyplomatów. Nie nadają się na wojowników, a gdy przychodzi co do czego zdają się na topory.Powalają intelektem inne narody. Żaden nie osiągnie takiego jaki oni posiadają. Jedyną ich wadą jest to że są zdradliwi i często nie dotrzymują słowa.
2. Górkowie- Znakomici wojownicy. Walcząc, czego się chwycą to jest ich bronią. Nie są zbyt mądrzy, można powiedzieć że są tępi i nie nadają się kompletnie do polityki. Negocjować potrafią tylko mieczem lub pięścią. 
3. Ludsi- łagodne stworzenia wyglądem przypominające pandy. Znakomici tropiciele. Pomimo sporych rozmiarów są najszybszym narodem na świecie trzynastu. Posiadają najlepszy węch. Walczą przede wszystkim mieczami.p
4.Pandar- Jedyny naród ludzi żyjący w Świecie trzynastu. Od małego uczeni są w zakresie medycyny i zbieractwa ziół. Jedyna rasa która potrafi wyleczyć nawet śmiertelne rany cielesne, jak i depresję i inne urazy duchowe lub uczuciowe. Podczas wojny służą każdemu, więc nie są atakowani i posiadają coś w stylu nietykalności.
5.Zutrof- niezwykle zachłanna i chciwa rasa. Pomimo iż jest ich niewielu stanowią niepokonaną armię. W swoich skarbcach trzymają skarby, złoto i przeróżne drogocenne kamienie. Jako broni używają szpadli(O tak mniej więcej wygląda--> Klik)
6. Mikrusi- Maleńcy ludkowie posiadający elastyczną skórę i ogółem ciało. Są jak śluz. Przywalisz im, a oni rozpłaszczą się w kałużę gluta. Po tym nie dość oddadzą ci z podwojoną siłą to jeszcze powrócą do naturalnego kształtu. Zazwyczaj są niebiescy, ale są białe wyjątki.
7. Niks- najlepsi łucznicy w tym świecie. Od małego ze znakomitą bystrością i sokolim okiem. Są mądrzy, ale siłą nie grzeszą. Jako jedni z niewielu opanowali technikę Antu'ar(maskowanie się do stopnia kameleona i swobodne poruszanie się przy tym).
8. Lagar- drewniane osoby. Najczęściej z długimi nosami. Osiągają niewielkie rozmiary, a ich broń jest zazwyczaj większa od nich i najczęściej to młot (O taki o --> Klik). Jadnak siłą przewyższają wszystkie inne narody tego wzrostu, uniosą swoją broń. Uderzają z ogromną siłą, a przy tym są szybcy i zwinni.
9.Orek- Wysokie stworzenie posługujące się kosami. Jest niezwykle przemiłe i opiekuńcze. Najczęściej jest niebieskie lub czarne. posiadają ogony i uszy, oraz kły jak u dużego kotka. Są niezwykle szybkie. Jeśli chodzi o intelekt, stoją na przeciętnej.
10. Zewki- samice niezwykle piękne, samce obrzydliwe potwory. Zadaniem kobiet jest zwodzenie mężczyzn. Rozkochują ich w sobie, a potem jak na ich naturę przystało, przestają się nim interesować. Niezwykle sprawne przeciw mężczyzną. Ich największa broń to uroda.
11.Sidas- liścio ludki. Są dosyć sporych rozmiarów. Kobiety są zazwyczaj smukłe i wysokie. Ich bronią są rośliny. To na głowie ich króla stoi cała flora Świata Trzynastu. nikt nie ośmiela się ich atakować ze względu na to że mogą spokojnie obrócić przyrodę przeciw wrogom.
12.Smoki- Wbrew pozorom to też ludzie. Różnią się tylko tym, że potrafią zmienić się w smoczysko. Nawet w ludzkiej postaci zieją ogniem i nie widzą jak 
zwykły lud ze Świata Trzynastu. Zamiast twarzy widzą sylwetki na biało lub czerwono.(biały-przyjaciel, czerwono-wróg). Charakterystyczne są dla nich długie najczęściej czarne stroje. Peleryny przypominające skrzydła i drewniane laski wyższe niż smok w ludzkiej postaci.
13.Astralkowie- niewielu ich jest. Posługują się magią. Mówią zagadkami. Mieszkają... niawiedomo gdzie. Jednego można być pewnym, że pojawi się w najmniej oczekiwanym momencie i zawsze podpowiedzą ci w trudnej sytuacji.

Kilka ważniejszych ludów pochodnych:
1.Złociszcze- podobnie jak Zutrofy okropnie zachłanne i chciwe. Jednak oni są zwykłymi ludźmi znakomicie znającymi się na ziołach, lecz na leczeniu nie. Do walki używają szpadli jak Zutrofy.
2.Saar- Rasa identyczna jak smocza, tyle że zwinniejsza i szybsza. Widzi normalnie i po smoczemu. Gdy przebierze się w zwykłe szaty  nie odróżnia się od prymitywnego ludu.
3.Zalor- Umysły  mają tengie jak Serecenowie. Różnica w tym, że są lojalni i wykonują dane słowo. Znakomici wojownicy, posługujący się mieczami lub włóczniami.(PS. często są przystojni.)
4. Nowor- Tengie chłopy. Oko w oko przypominające Górków, ale mądrzejsi od nich!

Postacie: (dwie najważniejsze!)


Dusia
Niko

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz